Az ízületek túlsúlyosak

Mit sportoljon, aki túlsúlyos?

Így előzze meg a térdízületi kopást!

Németh Ágnes A degeneratív kopásos ízületi megbetegedések az 55 év feletti lakosság több mint 80 százalékánál jelen vannak. A kor előrehaladtával beindul egy kopásos folyamat, amely az ízfelszínek pusztulásához vezet. A folyamat kialakulásában fontos szerepet játszik az életkorfüggő elváltozás, különböző mechanikus tényezők, az ízületek túlsúlyosak sérülések, örökletes tényezők és nem utolsósorban a  túlsúly okozta fokozott ízületi terhelés.

A túlsúly napjaink népbetegsége, a modern életforma egyik következménye. Európában ma minden negyedik ember elhízottnak minősül. Ehhez a legtöbb európai országot jellemző mozgásszegény, ülőmunkára építő városi életmód és a nem megfelelő étkezés is hozzájárul. Túlsúlyosság és elhízottság A túlsúlyosság és elhízottság hasonló fogalmak, de fontos tisztázni a különbséget közöttük.

Leggyakrabban érintettek az úgynevezett teherviselő ízületek, mint a térd, csípő és a gerinc. A kor térdstabilitás kezelése mellett a fent említett tényezők befolyásolhatják az ízületek egészségét, de helyes életmóddal és a megfelelő táplálkozással csökkenthetők a panaszok vagy elkerülhető a súlyos porckopás kialakulása.

Hirdetés Túlsúly csökkentése, ízületeket kímélő testedzés Egyik legfontosabb dolog a testsúly normalizálása, ugyanis a túlzott és egyenetlen terhelés során a kopásos folyamat előbb beindul.

kenyér szomaton balzsam ízületek

A túlsúlyos embereknél a mindennapi mozgások is jobban terhelik az ízületeket. Fontos, hogy fokozatos és lassú legyen a  fogyókúraamiben a rendszeres mozgásnak kiemelkedő szerepe van. Oda kell figyelni, hogy a mozgás az ízületeket kímélő testedzés legyen.

az ízületek túlsúlyosak

A fájdalom kialakulása figyelmeztet, hogy az ízületek a kívántnál nagyobb terhelést kaptak, ezért csökkenteni kell az edzések erősségét, illetve módosítani a mozgásformát. A rendszeres testmozgás erősíti az izomzatot, mely úgy nagyobb támasztékot képes adni az ízületeknek. A háti gerinc megfelelő tartását is az izmok segítik elő; és ezzel tehermentesítik a gerincet. A testedzés rendszeres legyen, és kis lépésekben növekedjen a terhelés. Mindig tartsuk be a fokozatosságot!

A mozgást mindig előzze meg bemelegítés, mert a helyes bemelegítéssel csökken a sérülések kockázata.

Lesújtó adatok a túlsúlyról

Az izmok nyújtása során az ízületi szalagok is nyúlnak, ezért nyújtás is mindig kövesse az edzéseket. Az aktív életmód az ízületeket rugalmasan tartja, így késleltetheti a  porckopás kialakulását. Az ízületek túlsúlyosak különböző mozgásformák közül az úszás szerepel az első helyen, mint átmozgató, de ízületet kímélő testedzés.

kefe ízületi kezelés ízületi fájdalom és hogyan gyógyítható

A kerékpározása kocogása gyógytornaa megfelelő határok között, szintén segít megőrizni az ízületek rugalmasságát. Fontos, hogy a túlzásba vitt sportolás, illetve megerőltetés, nemhogy megelőzné a porckopást, hanem előbbre hozza.

fájdalom a térdrándulásban fáj a térd és a medence ízületei

Tehát az egyensúly megtartása a testedzés folyamán is nélkülözhetetlen. Teniszkönyök, golfkönyök - Hogy kerülje el? Ha a csukló befelé hajlításában szerepet játszó izmok vannak túlerőltetve, golfkönyökről beszélünk, hiszen leggyakrabban e sportág művelői között fordul elő a kórkép, bár az érintettek mintegy fele nem golfozik, és mást sem sportol.

Ügyeljünk a súlyunkra!

Golfkönyök fennállása esetén a könyök belső felszíne nyomásérzékeny, a kézfej behajlítása nagyfokú fájdalommal jár, és súlyos esetben a fájdalom nyugalomban sem szűnik. A beteg nem tudja megfogni a tárgyakat, minden kiesik a kezéből.

  • Elhízás – Wikipédia
  • Táplálkozási tényezők[ szerkesztés ] Átlagos egy főre jutó energiafogyasztás a világon és között [69] Az egy főre jutó étkezési energiabevitel a különböző régiókban és országokban jelentősen eltérő, és az idő múlásával is jelentős mértékben változott.
  • Mit sportoljon, aki túlsúlyos?
  • Így kezdjen neki a mozgásnak, ha túlsúlyos
  • Így kezdjen neki a mozgásnak, ha túlsúlyos
  • A túlsúly veszélyei - Budai Egészségközpont

Akkor, ha az alkar feszítő izmai voltak kitéve a túlzott igénybevételnek, teniszkönyök alakul ki. A könyök külső felszíne az érintett izomzat tapadási helyén fájdalmas, gyulladt. A teniszkönyök jóval gyakoribb, mint a golfkönyök, az emberek körülbelül százalékát érinti életük során. Elsősorban középkorú nőknél gyakori.

Ha teniszkönyöke van a betegnek, akkor a könyök, a kéz és az ujjak hátrafelé feszítésekor nagyon erős fájdalmat érez.

Gyakran a zsíranyagcsere és a hormonháztartás zavarának eredménye az elhízás. Emiatt a túlsúly egyfajta betegségnek tekinthető. Gyógynövényekkel a kiegészítő kezelésben sokat tehetünkde önmagában a fitoterápia nem elég. Korábban azt gondolták, hogy a zsírszövet mindössze egy raktár a felesleg felhalmozására. Ma már tudjuk, hogy a lovon található kóros zsírdepók sejtjei aktívak, és szöveti gyulladáskeltő anyagokat termelnek, amivel hozzájárulnak a szervezetben kialakuló gyulladásokhoz.

Nehézséget okoz a tárgyak megfogása, a kézfogás, még egy üveg kinyitása is. Érdekesség, hogy mindkét kórkép elsősorban megerőltető sportot űzők között lép fel, az ízületek túlsúlyosak nehéz fizikai munkát végzőkön azonban csak igen ritkán.

Mit sportoljon, aki túlsúlyos?

Olajos magvakat csak az fogyaszthat, aki nem allergiás rájuk! A  teljes kiőrlésű gabonafélék fogyasztása szintén jót tehet ízületi panaszok esetén.

Mit sportoljon, aki túlsúlyos? A fölösleges kilóktól a sport segítségével szabadulhatunk meg a leghatékonyabban. A rendszeres edzésnek három alapvető pozitív hatása van.

Az omega-3 zsírsavakban gazdag táplálkozás is segít a megelőzésben. A napjainkban sokat emlegetett glükózamin-szulfát és kondroitin-szulfát a porcok építőanyagai közé taroznak.

Ezeket az anyagokat a porcok a vérből veszik fel és beépítik saját állományukba. Emellett a kondroitin-szulfát a porcbontó enzimek aktivitását is csökkenti.

Ezen szerek lassítják a porckopás progresszióját. A már kialakult kopásos betegségeknél a támbottal történő tehermentesítés fontos lehet a teherviselő ízületeket érintő kopásos elváltozásoknál.

A fűző viselése során a gerincre nehezedő teher csökken, így a fájdalom mérséklődik.

  • Mikor és miért használjunk porcvédő készítményeket? | digitalismesterkurzus.hu – Egészségoldal | digitalismesterkurzus.hu
  • Fájdalom a fej és a nyak hátsó ízületében
  • Túlsúly lovaknál: oka, kezelése
  • Így kezdje el az edzést!
  • Ízületek egészsége és a porckopás megelőzése
  • Túlsúlyos? Így kezdje el az edzést!

Mindent összevetve megállapíthatjuk, hogy az ízületeket érintő kopásos betegségeknél a megelőzés a legfontosabb mozzanat. A fiatalkori egészséges életmód, megfelelő testedzéssel az alapja egy olyan időskornak, melyben a kopásos eltérések kevésbé okoznak problémákat a mindennapi életben.

Hasonlócikkek